- Štítky blogu
- box
- dóza
- pes
- pamlsky
- pro psy
- plechovka
- se psy
- dárek
- dózy
- plechovky
- svačina
- psi
- plechové dózy
- krabičky
- výstava
- plemeno
- balík
- na svačinu
- v dóze
- kůň
- uložení
- recept
- obrázek
- koně
- mlsání
- dózy se psy
- ZIP sáček
- psí
- teriér
- dar
- adventní kalendář
- krabička
- soutěže
- kartička
- perokresba
- sponzor
- psí sporty
- boxy
- hiporehabilitace
- poník
- vratka
- kalendář
- shetland pony
- Quarter horse
- hafling
- Majoránek
- vrácený
- svátek
- jmeniny
Vratky, vrácené zásilky
Na seminářích pro e-shopaře nám říkali, že určité procento vrácených zásilek je běžnou záležitostí a že si na to musíme zvyknout a nesnažit se zákazníka vychovávat. Přesto mi to nedá a pár vět tomuto tématu věnuji.
Pojďme se na to podívat a trochu porovnat
Je neskutečně velký rozdíl mezi e-shopem, který provozuje velká společnost ať už národní či mezinárodní, která má denně stovky objednávek, většinou nevyrábí vlastní zboží, může si dovolit reklamu v televizi, na každý krok při zpracování objednávky má jiného zaměstnance a i na poštovné má speciální nižší tarify.
Oproti tomu můj mini e-shop, o který se staráme ve dvou a máme jen několik objednávek měsíčně ... Nemáme dózy nachystané, nevezmeme je někde z krabice z regálu, vždy je aktuálně připravujeme dle konkrétní objednávky. Je to kvůli velké variabilitě tvarů, velikostí a barev boxů, stejně tak plemen psů.
Dózy polepíme, přidáme dáreček s děkovací kartičkou, velmi pečlivě zabalíme, oštítkujeme a nakonec, protože bydlíme na vesnici, odvezeme balíček 15 -20 km do většího města, kde je Zásilkovna. Na Poštu tedy "jen" 8 km. Takový je náš osobní přístup.
Občas se stane, že přijde objednávka pozdě večer a my ji ještě stihneme zpracovat, aby hned druhý den mohla odcestovat k zákazníkovi. A ona se pak někde 14 dní válí a zákazník ji i přes několik upomínek od dopravce, nebo od nás stejně nevyzvedne! Pokud něco chci a objednám si to, tak není důvod, abych změnil během 2 dnů názor! Nebo se mýlím? Pokud nemohu vyzvednout balík já, zařídí to rodina, kolega z práce, kamarád. Pro vratku musíme zase zajet X km, vybalit, účetně zlikvidovat. Jenom protože měl zákazník rozmarný den a objednal něco, co asi vůbec nechtěl? Ta naše péče a zpracování je vniveč a to opravdu zamrzí ... A dóza pak ve skladu čeká na svého nového zákazníka třeba i několik měsíců, protože právě kombinaci tyrkysového svačinového boxu a pekinéze zrovna nikdo nepotřebuje.
V naprosté většině případů se tento nešvar týká objednávky zboží s úhradou na dobírku. Takže nejenže musíme zaplatit dopravu ze svého, ale navíc i to doběrečné.
A to mne vede k tomu, že zákazníky platící předem zvýhodním. Taková nějaká slevička by se hodila, ne? Určitě něco vymyslím :o)
Pěkný den
Váš Kerásek, haf haf